Jakie są zalety ćwiczeń na wioślarzu?

Wioślarz jest przyrządem, który nam służy do wzmocnienia mięśni rąk oraz pleców. Wszelkie ćwiczenia na wioślarzu są ćwiczeniami aerobowymi. Skupiają się one przede wszystkim na ćwiczeniach ramion. Wioślarz od Marbo-Sport to ćwiczenia, które głównie są wykonywane na siłowni. Mało kto posiada takowy sprzęt w swoim domu. Trening na wioślarzy to również niewątpliwie ćwiczenia na nosi. Nie są one jednak takie intensywne, jak ćwiczenia ramion czy też rąk. Takowy trening rzeźbi sylwetkę, a do tego sprzyja odchudzaniu skutecznemu. Co jeszcze o tym urządzeniu powinniśmy wiedzieć?

Omówmy sobie zalety ćwiczeń na wioślarzy. Są to na pewno ćwiczenia ogólnorozwojowe. Wioślarz nie wymaga dużo czasu od ćwiczącego. W etapie początkowym ćwiczeń wystarczy, że wykonamy jedynie ćwiczenia dwa razy w tygodniu. Później zwiększmy częstotliwość do czterech bądź pięciu razy na tydzień. Ćwiczenia regularnie wykonane właśnie na wioślarzu pozwalają na uzyskanie naprawdę dobrej kondycji fizycznej. Do tego poprawiają także samopoczucie.

Ćwiczenia na wioślarzu wykonywane mogą być zarówno w domu, jak i także na siłowni. Oczywiście w domu pod warunkiem, że ćwiczący się zdecyduje na zakup takowego sprzętu fitness. W domu ćwiczyć można w dowolnej chwili, oglądają film na komputerze czy też oglądając telewizję. Wioślarz jest urządzeniem przenośnym. Możemy ustawić je w miejscu dla nas najdogodniejszym.

Ćwiczenia na wioślarzu to ćwiczenia ogólnorozwojowe. Wioślarz nie wymaga od ćwiczącego dużo czasu. W początkowym etapie ćwiczenia wystarczy wykonywać jedynie dwa razy w tygodniu, później 4-5 razy w tygodniu. Regularnie wykonywane ćwiczenia na wioślarzu pozwalają na uzyskanie dobrej kondycji fizycznej, a także poprawiają samopoczucie.

Trening na wioślarzu


Przed wykonywaniem ćwiczeń właśnie na wioślarzu wykonać należy rozgrzewkę. Najlepsze są na pewno ćwiczenia, które rozciągają mięśnie nóg oraz ramion. Następnie upewnić się należy, czy wioślarz jest przygotowany właściwie do wykonywania ćwiczeń na nim.

Wioślarz powinien stać na stabilnym oraz płaskim podłożu. W odległości około 0,5 metrów od urządzenia nie może się nic znajdować. Czas ćwiczenia początkowo trwać powinien około pięciu minut. Z czasem jednak należy go wydłużyć do 15-20 minut.

Ubranie do ćwiczeń na wioślarzu musi być wygodne, jednak nie może być za luźne. Wówczas istnieje możliwość wkręcenia się w urządzenie ubrania. Ćwiczenia podstawowe na wioślarzu polegają na wsunięciu do pedałów nóg, ugięciu kolan oraz wyprostowaniu w łokciach rąk. Jednocześnie musimy napisać mięśnie pleców.