Dlaczego warto kupić wioślarza?

Planujesz ćwiczyć samodzielnie w domu? Jeżeli tak to jednym z bardzo fajnych przyrządów do tego celu może być wioślarz (https://www.marbo-sport.pl/pol_m_Sprzet-Cardio_Wioslarze-1029.html). Urządzenie to pozwala na ćwiczenie mięśni rąk oraz nóg, jednak ćwiczenia na tym urządzeniu w głównej mierze przyczyniają się do rozwoju mięśni ramion. Co prawda urządzenia tego typu są duże, jednak jeśli planuje się w swoim zaciszu poprawić sylwetkę i kondycję, to warto wygospodarować trochę miejsca na to urządzenie. Wioślarz to urządzenie, które sprawia, że można uzyskać naprawdę fajną sylwetkę oraz zmniejszyć masę swojego ciała. Poniżej prezentujemy informacje, które trzeba wiedzieć na temat ćwiczeń na tym urządzeniu oraz o samym urządzeniu.

Zalety ćwiczeń na wioślarzu

Decydując się na ćwiczenia na wioślarzu trzeba sobie zdać sprawę, że są to ćwiczenia ogólnorozwojowe, które dodatkowo nie wymagają dużych ilości czasu, aby dać ćwiczącemu dobry efekt. W początkowym okresie wystarczy ćwiczyć 2 razy w tygodniu, a później do utrzymania kondycji 4-5 razy. Regularne ćwiczenia nie tylko poprawiają kondycję, ale także poprawiają samopoczucie i sprawiają, że chce się żyć. Zaletą ćwiczeń w domu jest fakt, że można je wykonywać nie tylko o dowolnej porze, a dodatkowo oglądając telewizję, czy też słuchając muzyki. W ten sposób ćwiczenia stają się o wiele przyjemniejsze. Jeśli tylko dysponuje odpowiednią ilością miejsca to wioślarza bez problemów można przenosić z miejsca na miejsce. Ćwiczenia tego typu angażują wszystkie partie mięśni, a także ogólnie poprawiają wydolność organizmu i działanie układu krążenia. Ważną zaletą tych ćwiczeń jest fakt, że stawy są obciążane w bardzo niewielkim stopniu oraz dzięki regulacji obciążenia spalenie nadmiaru tkanki tłuszczowej.

Trening na wioślarzu


Najważniejszą kwestią przed rozpoczęciem ćwiczeń jest wykonanie rozgrzewki, głównie w oparciu o ćwiczenia rozciągające mięśnie ramion i nóg. Urządzenie należy ustawić na płaskim, stabilnym podłożu, a wokół urządzenia w odległości pół metra w każdą ze stron nie mogą znajdować się żadne urządzenia. Zaczynając ćwiczenia, nie powinno przekraczać się jednorazowo czasu 5-10 minut, natomiast w przypadku gdy już uzyska się pewną kondycję czas ćwiczeń można wydłużyć do 15-20 minut. Warto zadbać także o to, aby ubranie było wygodne, ponieważ dzięki temu łatwiej się ćwiczy. Jeżeli główną motywacją jest uzyskanie kondycji to warto zwiększyć opór, jednak trzeba zachowywać stałe tempo ćwiczeń, natomiast jeśli pragnie się uzyskać największy przyrost tkanki mięśniowej to opór powinien być jak największy.